Интервју со Штефан Клајнхард од ESG: „Засега не гледам интерес за потполно автономни возилата“

Паметните возила се иднината на транспортот. Викендов како дел од Muffin конференција во организација на Musala Soft, во Скопје беше г. Штефан Клајнхард од ESG. Ако ESG не ви се познати, возилата на нивниот партнер BMW без сомневање ги знаете.

ESG работи на Е/Е (електорника и електрика) за BMW. На проектите во кои овие две компании се партнери, работат помеѓу 280 и 300 инженери и експерти од ESG Automotive. Колку е важно партнерството со BMW можеби најдобро покажува податокот дека од 450 ИТ-проекти годишно, 300 се за BMW. ESG и Muslala заедно соработуваат и на изработка на софтвер за BMW.

Минатата недела директорот на Nvidia излезе со проценка дека првите автономни автомобили ќе бидат достапни на пазарот за четири години.

Имам одредено мислење за ова. Сметам дека во лабораториите за дизајн и развој технологијата веќе постои. Сепак малку сум претпазлив дали постои интерес. Мора да имаме предвид дека дека, на пример во Германија, но и во останатите држави возачите уживаат во возењето. Да, постојат ситуации во сообраќајот кои се здодевни, како гужвата вo сообраќајот изутрина или попладне, и можам да замислам дека ова може да биде завршено од автономниото возило. Но, ова е повеќе помошен систем, кој помага во вакви, здодевни ситуации.

Кога можете да возите брзо, кога патот е слободен или кога сте на отворено, најголем број од луѓето сакаат самите да возат. Технологијата можеби е тука, но дали има интерес.

Дополнително, тука се и ситуациите на лоши услови на патиштата: снег, магла и слично. Кога има снег на патот сензорите и деткторите не можат да ги идентификуваат сообраќајните знаци и ознаките на патот. Тогаш сите овие сензори ќе потфрлат. Можеби за 10, 15 години друг тип фузија на сензори и сигнали кои ќе доѓаат од инфраструктурата. Но, засега не гледам како, пред се во сложени ситуцаии на патиштата, возилата ќе возат автономно. Ова е моето мислење. Знам дека дел од промоторите на автономните возила, имаат поинаков став, но ако ме прашате мене…

Пред 10, 15  години оваа технологија не изгледаше возможна, што се промени?

Се разбира има многу технологии чиj напредок го овоможија ова, пред се кај сензорите. Сензорите станаа помали и пефикасни. Денес автономното возило е со хаб сензори LiDAR, радар, ултра-сонични, па се до видео камери. Сите овие сензори се интегрирани и додававаат некаква информација. Па ја имаме и вештачката интелигенција, алгоритми кои проценуваат каква е состојбата и која е најдобрата реакција. Сепак најважно е да има добра инфраструктура во позадината. Сите овие сензори ќе функционираат кога ќе бидат поврзани со инфраструктурата. За автомобилите да може да комуницираат еден со друг, потребна е инфраструктура за комуникација.

Може да сметаме дека оваа инфраструктура за комуникација ќе биде инсталирана во големите градови, но што е со руралните предели – повторно ќе имаме возило кое мора да го возат луѓе

Повторувам, можеби сум помалку претпазлив и сомничав, но повторно се враќам на интересот кај корисниците. Каде е примената на автономните возила? Сметам дека многу е поефикасно да се фокусираме на развој на електрични возила. Ова е клучно за контролата на CO2 и загадувањето. Автономните возила за мене се повеќе субјекти на технолошки експерименти.

Може ли  да очекуваме промена на поседувањето, од поседување на возилата кон на автомобилите како сервис?

Ова е тренд. За младите, возилата веќе не се никаков статусен симбол, нема повеќе потреба од ова. Поради сервисите кои овозможуваат споделувања на индивидуален превоз, не постои потреба за поседување на возила. Помислете на огромните суми кои се потребни за овие возила. Идните генерации не можат, но  и не треба да си дозволат да купат возила со вредност помеѓу 60.000 и 80.000 евра, единствено да поседуваат автомобил. Имаат сосем поинакви интереси и си велат: „ Ок, ќе споделувам возило кога ќе ми биде потребно, ако не ми е поребно ќе седи каде што е“. Ова е тренд. Не би се осмелил да предвидам дека во иднина сите кои се богатите ќе поседуваат автономни возила. Мислам дека според трендот ќе има неколку нивоа на споделување на возила со различни нивоа на луксуз. На пример, од основни возила, па се до премиум возила. Поседувањето автомобили нема да биде неопходно.

Некој го спореди поседувањето автомобили во иднина со поседувањето коњи денес

Можеби полека ќе станува хоби. Да, многу ентузијасти купуваат Tesla. Навистина е одличен автомобил, Model S е фантастично возило. Но, не го користам ова возило да одам до работа, го купувам бидејќи сум возач ентузијаст, фасциниран од технологијата. Кога треба да одам до продавница или на работа, го користам автомобилот на сопругата или вториот автомобил. Интересот секако нема да исчезне кај ентузијастите за технологијата. Но, ова е мал процент, најголем дел од корисниците ќе користат сервиси за споделување превоз.

Како ќе влијаат паметните возила на градовите?

За превоз со автономните возила во овие градови и интерконекциите помеѓу градовите постои потреба од огромни центри за технологијата. Без постојана поврзаност со инфраструктурата, автономните возила нема да бидат успешни.

Паметните градови и автономните возила се поврзани?

Видете ги електричните возила. Електричните возила веќе постојат, но зошто луѓето се двоумат дали да купат електрично возило? Причината за ова убеден сум дека е инфраструктурата. Сигурен сум дека ова ќе биде направено, но подобро е да биде направено порано отколку подоцна. Ова е огромна инвестиција и во моментов прашањето е кој ќе го поденесе трошокот. Ова нема да бидат производителите на возила, но мора да има инфраструктура. Политичарите треба да разговараат кој треба да ја изгради оваа инфрструктура.

Дел од прашањата кои беа дел од говорот се однесуваа и на етичките дилеми, но и на правните проблеми и проблемите со безбедноста и приватноста на корисниците. Кој ќе биде одговорен ако протечат податоци на корисниците или ако е хакирано возилото? Можеби поважно, што кога ќе има незгода на патот?

Што кога ќе имаме четврто или пето ниво на автономија, кој ќе биде одговорен кога ќе има незгода? Мислам дека производителите тешко би ја превземале одговорноста

Ова е поради тоа што може да има ужасни незгоди и проблеми за осигурувањето. Во Германија сме на пат да одлучиме за законите што ќе го регулираат ова. Ова е навистина тешко прашање. Поради ова креиравме етичка комисија да дискутира со екпертите за она што треба да направи на пример, кога кога возилото ќе треба да одлучи дали да удри во пензионер или во млада девојка. Ова е одлука која не може да му биде оставена на автономното возило. Мора да постојат правила и насоки кои ќе го овозможат вистинското решeние.

Во овој момент производителите на возилата го решаат проблемот велејќи: „Ве уверуваме дека возилото е второ, трето или петто ниво на автономија, но ако дојде до грешка вие сте возачи и вие сте одговорни за возилото“. Ова решение не е премногу успешно. Зошто би платиле толку пари за возило ако на крај вие сте виновни?  Значи постојано мора да имате контрола врз возилата. Технички е можно возилата да се движат автономно, но корисникот постојано мора да биде сигурен дека возилото се движи во вистинска насока.

Едно од прашањата кои на кратко беа споменати како дел од панел дискусијата е потребата од промена на законската рамка. Доколку ова не се направи набрзо, јазот помеѓу европските и американските производители би можел да биде и поизразен. Иако дел од европските производители како Audi, веќе тестираат трето ниво на автономија.

Коментирај

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Слични статии